Ral·li: Acròpolis

Scratx: 25è

Grup:

Fotografies: Josep Campillo

Arriba l'asfalt al campionat de Cerdanyola Slot i, els Xsara i Toyota deixen pas als omnipresents Ferrari i Porsche 997, pel que fal al grup Súper N. Després dels trams de terra, cal fer el canvi de xip i habituar-se a la velocitat de l'asfalt. A l'Acròpolis de Cerdanyola Slot ens trobem amb 6 trams i un total de 126 pilots presents a la sortida.

Com sempre, uns trams molt espectaculars on trobem una mica de tot i on cada tram, és un nou repte. La decoració, un altre dels punts forts a Cerdanyola, on destaquen el pont de ferro de la primera especial o les cases gregues de la segona. Tot molt ben cuidat i molt ben presentat.

Novament David Yagüe ha estat el guanyador de la categoria WRC pel davant de David Barbas i de Joan Costa. Miquel Gubianas ha estat el guanyador del GRup A seguit de Jordi Urpí i de José Antonio Pérez. El Grup K ha estat per Pol García, seguit de Jesús Sanchez i de David Avila. El Grup Súper N (veure la Taula de Temps) ha estat per Celes Pérez precedint per 2 segons a David Puig i Francesc Coma. I el Grup N ha estat per en David Sanchez, seguit de Macià Coll i de Esteve Sanjurjo.

Pel que fal als components de RalliSlot.com, en Carles Turon ha acabat 8è súper N i en Lluís Turon 11è, ambdos amb Ferrari. Xavi Giralt ha finalitzat en la 18a posició del Grup N i en Marc Roqué en la 25a, tots dos amb Subaru Impreza.

La sortida de la primera especial era bastant complicada amb un parell de revolts de 90 graus i un tercer a la part alta. Iniciem el descents i la velocitat s'incrementa, especialment a la recta de l'esquerra que finalitza amb un petit salt. La resta del tram sense cap complicació ja que trobem rectes mitjanes i paelles que les enllacen.

A primer cop d'ull el segon tram semblava molt ràpid. Un cop dins era una mica complicat agafar-li el ritme ja que hi havia molta recta però sovint estaven tallades per un petit revolt. Complicat especialment el revolt situat al grup de cases que tenia un canvi de pista.

Sortim en plena recta del tercer tram. La velocitat és alta fins arribar a la part alta on (fixeu-vos a la fotografia) es llegueixen les lletres WRS (quina idea tant brillant!!!). La W és bastant normal i no té problemes. La R és una mica més complicada i la S especialment delicada a la part del final. La resta del tram, només destacar la paella superior amb un revolt a esquerre abans del dret.

Un tram molt divertit! Poc desprñes de sortir, un tirabuixó que donava pas a una recta finalitzada amb un creuament. La part alta ràpida amb revolts molt oberts i iniciem la baixada amb rectes més curtes i paelles. La zona més complicada, l'entrada al túnel que era totalment cega.

Aquest és el tram qua a mi (i a alguns més) se'ns va atravessar. Era un tram complicat amb nombroso punts on podies acabar fora de la pista. El primer revolt a esquerres n'era el primer punt i tot seguit un revolt obert on un arbre ens va salvar a més d'un d'acabar fora. La resta de l'especial bastant revirada amb poques rectes on anar a fons. Un tram on calia anar molt pel lloc i sense gaire alegries.

Per acabar el ral·li, un altre tram bastant complicat. Primer per la varietat de zones i segon pel desnivell que hi havia. Sortim i anem cap la dreta del tram i la zona baixa. REctes i revolts molt oberts. Tornem a la part alta on una llarga recta, on els Ferrari saltaven i sortien fora, ens porta a la part de l'esquerre del tram. Aquí iniciem una pujada amb 5 paelles. Un cop dalt, un revolt a esquerres ens porta a la recta que ens fa baixar i, després d'una altra paella, a l'arribada.